Motywujące produkty – wyniki ankiety

Na wstępie bardzo dziękuję za tak liczny udział w ankiecie (ponad 300 osób!). Wiedziałem, że na czytelników Dawki Motywacji zawsze można liczyć 🙂

Odpowiedzi ciągle spływają, nie zmienia to jednak procentowych wyników głosowania, więc myślę, że można je już śmiało ogłosić.

Jeżeli chodzi o zaproponowane produkty, to wygląda to następująco:

  • koszulki – TAK 69%, NIE 31%
  • kubki – TAK 76%, NIE 24%
  • obraz / plakat – TAK 54%, NIE 46%
  • kalendarz – TAK 78%, NIE 22%

Jak więc widać, w zestawieniu prowadzą kubki oraz kalendarze.

Natomiast jeżeli chodzi o inne pomysły na produkty z cytatami, to najczęściej pojawiające się to:

  • torba na zakupy,
  • podkładki pod kubki,
  • przypinki,
  • zakładki do książek,
  • breloczki,
  • długopisy,
  • smycze.

W zasadzie można powiedzieć, że wszelkie gadżety, na których da się zamieścić napis, pojawiły się w tych odpowiedziach 🙂 To bardzo ciekawe pomysły i z pewnością warte realizacji.

Od czegoś jednak trzeba zacząć, więc podjęliśmy decyzję, że będzie to KUBEK.

Dlaczego kubek?

  • na koszulki jeszcze przyjdzie lepszy sezon (kiedy zrobi się cieplej), będzie więc więcej czasu, aby je dobrze zaprojektować, gdyż wiele parametrów trzeba wziąć pod uwagę, zdecydowanie więcej niż przy kubku,
  • w przypadku kalendarzy, które wygrały w zestawieniu, nie doprecyzowałem o co chodzi, a z komentarzy widać, że niektórzy chcą kalendarz ścienny, inni wydzierany, a jeszcze inni biznesowy, więc to również temat do dłuższego opracowania,
  • kubek wydaje się możliwy do opracowania w najkrótszym czasie, jest to też produkt na tyle uniwersalny, że powinno udać nam się wypracować rozwiązanie, które (prawie) wszystkim przypadnie do gustu.

Jaki mamy plan?

Przede wszystkim podstawowe założenie to – kubek musi być wysokiej jakości, tak aby można go było z dumą postawić na biurku. Czyli napis musi być czytelny i trwały. Z tego co udało nam się wstępnie zorientować, musi być to kubek wykonany w technologii wypalania w wysokiej temperaturze (800 stopni). Odpadają wszelkiego rodzaju nadruki i jakość typu „kubek ze zdjęciem wnuczka dla babci”, jak również ręcznie robione napisy pisakami, które szybko się zmyją. Firma świadcząca tego typu usługi udzieliła nam informacji, że minimalny wsad, dla którego włączają piec to około 100 sztuk. Konsekwencje tego są takie, że nie będziemy w stanie zaproponować każdemu indywidualnego kubka z dowolnym cytatem, tylko trzeba będzie wyprodukować 100 sztuk identycznych kubków.

Będziemy musieli więc wspólnymi siłami wybrać optymalny model kubka no i oczywiście cytat, który się na nim znajdzie.

Proponuję więc zacząć od wyboru cytatu. Wstępnie wybierzemy kilka propozycji, wychodząc z założenia, że ma być to kubek dla osób aktywnych, czyli pracujących, studiujących, uczących się, ogólnie rzecz biorąc robiących coś więcej niż przeciętna średnia populacji.

Zanim jednak przedstawię te propozycje mam prośbę abyście odnieśli się do tego, co napisałem powyżej. Może macie większe doświadczenia w produkcji kubków lub moje założenia nie pokrywają się z Waszym wyobrażeniem wymarzonego motywującego kubka. A może zgadzacie się w pełni? Lub macie już teraz propozycje cytatów do ankiety? W którejkolwiek z tych sytuacji – proszę o komentarz 🙂

Podziel się tym wpisem:

    Komentarze

    komentarzy

    12 przemyśleń nt. „Motywujące produkty – wyniki ankiety”

    1. Witam. Jak już pisałam wcześniej, bardzo dobrym pomysłem było by zrobienie kubków z jakimś motywacyjnym obrazkiem -typu człowiek unoszący ręce ku niebu na szczycie góry, czy olimpijczyk całujący medal, w zależności od dziedziny życia w której szukamy motywacji.
      Ja osobiście jestem bardzo zainteresowana i mam małe marzenie aby otrzymać kubek z cytatem motywacyjnym z jakiejś motywującej piosenki typu : Najlepszy Przekaz W Mieście- Zawsze do celu, lub Bob One- daj z siebie wszystko.

      1. Dzięki za komentarz.

        Co do cytatów z obrazkiem i tekstem piosenki to chyba takiego nie zrobimy, gdyż między innymi z uwagi na zamiłowanie do minimalizmu chodzi nam o kubek z prostym napisem, możliwie najbardziej ostrym, wyraźnym i trwałym, a obrazy wychodzą raczej trochę gorzej, natomiast tekst piosenki byłby problematyczny z uwagi na prawa autorskie.

    2. Kubek – super sprawa! Od razu poranna kawa będzie smakowała lepiej, gdy w trakcie picia będzie można kontemplować motywujący cytat, który da energię na cały dzień. Z wyborem pewnie będzie ciężko, bo jest mnóstwo fantastycznych zdań, które swoją prostotą czasem wręcz uskrzydlają.
      W kwestii kubka – również poszłabym w minimalizm, tym bardziej jeśli plan jest taki, że kubek ma być trwały i solidnie wykonany – inne drobiazgi nie będą miały znaczenia, oprócz tych kilku słów.
      Przykładowo:
      „Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego.” – Masutatsu Oyama

      PS. Czekam również na torby! 🙂

      Serdecznie pozdrawiam

      1. Dzięki za odpowiedź i sugestię cytatu. Fajnie, że podzielasz upodobanie do minimalizmu, w tę stronę właśnie będziemy kombinować 🙂

        Torby zostały dodane do listy do zrobienia, z pewnością wówczas przyda się pomoc, gdyż ekspertem od toreb nie jestem.

        1. Fantastycznie, z niecierpliwością czekam na efekt! 😀
          A fajne jest to, że pytasz o zdanie zainteresowanych 🙂

          Rozumiem, na torby jeszcze pewnie przyjdzie czas, ale wierzę, że zainteresowanie będzie równie duże, jak w kwestii kubków.

    3. A może by tak kubek termiczny tj. taki, na którym napis pojawi się dopiero gdy wlejemy gorącą wodę do kubka.

      Kubek – termos. 2 czy 3 lata temu był na to mocny szał, może warto się nad tym zastanowić:)

      1. Jest to również ciekawy pomysł, na razie zaczniemy od klasycznego kubka, a w przyszłości może pojawić się termiczny 🙂

    4. Poranek z kawa/herbatą w kubku z dającym kopa cytatem jest strzałem w 10! Nie ma nic bardziej pobudzającego, jak mocna motywacja trafiająca prosto w serce z dodatkiem dobrej kawy/ulubionej herbaty.

    5. Witaj! Kubek też jest dobrym pomysłem na start, lecz bardzo wyczekuję na koszulki już w tym momencie 😀 Jeżeli chodzi o cytat a raczej frazę która mnie inspiruje i mogłaby znaleźć się na kubku to: „Co dzisiaj zrobiłeś by być bliżej celu?”
      Mam wielką nadzieję, że ten bardzo Ci się spodoba.
      Do zobaczenia 🙂

    6. kubek fajna sprawa:)
      rzecz uniwersalna i na pewno w najbliższym czasie będzie często używanym przedmiotem (sorry, taki mamy klimat, hihi)
      wydaje mi się że napis na kubku powinien dawać siłę na walkę z codziennością, inspirację do działania z uwagi na to że często może być używany do picia porannej kawy to musi nas naładować energią na cały dzień, Konieczne wg mnie jest też umieszczenie autora cytatu, o czym nie każdy pamięta (bo jak później przytoczyć ten cytat nie wiedząc kto go powiedział? ej ej bo mam na kubku taki a taki cytat? Słabe! a Jeśli powiesz: Henry Ford powiedział: „Jeśli myślisz, że możesz, lub nie możesz- w obu przypadkach masz rację” to już brzmi bardziej wiarygodnie:)
      to jest też moja propozycja cytatu. Jak i kilka innych poniżej(wszystkie starałem się wybrać tak aby pozwalały lepiej przeżyć dzień, nie tylko żeby były fajne ale żeby wniosły wartość każdego poranka, żeby były powtarzane jak mantra dająca siłę):

      „Idź swoją drogą, a ludzie niech mówią, co chcą.” – Dante Alighieri
      „Nieważne, jak mocno uderzasz, ale jak dużo jesteś w stanie znieść i nadal iść do przodu” -Rocky Balboa
      ” Pracuj dopóki Twoi idole nie staną się Twoimi rywalami.” (niestety nie znam autora)
      „Jesteś biedny i nieszczęśliwy nie dlatego, że Bóg tak chciał, ale dlatego, że twój ojciec wpoił ci, że tak musi być.” – Henry Ford
      „Najciężej w życiu ma ten, kto usiłuje unikać trudności.” – Bolesław Prus
      „Do sukcesu nie ma windy, trzeba iść schodami” (także nie znam autora)
      „Nie ważne ile razy upadasz, ważne ile razy wstajesz” (też bez autora:( jak znacie to chętnie poznam)
      „Potykając się można zajść daleko, nie wolno tylko upaść i nie podnieść się.” – Johann Wolfgang Goethe tutaj podobny ale już z autorem:)

      kurcze wystarczy bo zaraz będzie ich tu więcej niż w newsletterze:)

    Możliwość komentowania jest wyłączona.